Zaznacz stronę

Vendor Consolidation

Teleoperator przez lata wdrożył z sukcesem wiele złożonych projektów z zachowaniem krótkiego czasu „time to market”

Główne korzyści

  • Stabilność utrzymywanych i rozwijanych systemów architektury IT
  • Współpraca ze sprawdzonym i doświadczonym dostawcą
  • Elastyczność współpracy na wielu szczeblach organizacyjnych
  • Dostarczanie całego łańcucha projektowanych wymagań biznesowych od architektury, przez rozwój, testy, do technicznego wdrożenia i utrzymania

Profil

Branża: Telekomunikacja Lokalizacja: Polska Technologie: Wiele różnych technologii w tym (Java, C++, webMethods, Oracle)
Firma BlueSoft rozpoczęła szerszą współpracę ze spółką PTK Centertel w 2004 roku rozpoczynając prace analityczne i rozwojowe na szynie integracyjnej ESB. Współpraca ta zaowocowała powierzeniem nam kolejnych prac w obszarach Order Management, Provisioning oraz aplikacji sprzedażowych. W obszarze Provisioningu firma BlueSoft zaprojektowała i wdrożyła w 2006 roku autorski system, który funkcjonuje w grupie Teleoperatora po dziś dzień. Równolegle w 2005 roku nawiązaliśmy współpracę z TP S.A. również w obszarze integracji systemów. Po połączeniu się spółek w grupę Teleoperatora, zostaliśmy dostawcą, który dostarcza rozwiązania integracyjne dla obu filarów nowopowstałej spółki (telefonii stacjonarnej oraz mobilnej). W 2010 roku Teleoperator wdrożył program Vendor Consolidation powierzając na wyłączność rozwój oraz utrzymanie określonych grup systemów. BlueSoft wspólnie z naszym Partnerem wygrał 3-letni kontrakt i rozpoczął świadczenie usług na rzecz Teleoperatora w domenie integracji.

Wyzwanie

Wyzwaniem dla tak dużego kontraktu było nawiązanie skutecznej i bezproblemowej współpracy z naszym Partnerem zorganizowanie całej struktury zarządzania kontraktem zarówno wewnętrznie jak i na styku z Klientem.
Świadczenie całego łańcucha usług (od analiz przez rozwój, wdrożenie i utrzymanie) oraz odpowiedzialność za skuteczne i terminowe dostarczenie działających biznesowo funkcjonalności było z jednej strony ciekawym wyzwaniem dla nas, z drugiej strony gwarantowało Klientowi bezpieczeństwo w świadczeniu usług i wdrażaniu nowych ofert rynkowych.

Rozwiązanie

Zapewnienie wyłączności na realizację określonego zakresu usług, pozwoliło nam zorganizować stały zespół specjalistów, który sprawnie i bezproblemowo realizował prace w swoich obszarach. Jednocześnie szkoliliśmy nasz zespół tak, żeby każdy specjalista mógł szybko podjąć pracę w 2-3 różnych systemach architektury IT. Dzięki temu byliśmy w stanie sprostać wahaniom nakładu prac w poszczególnych obszarach.
Sprawnie działająca struktura zarządzania i wypracowany model komunikacji również zagwarantował dobre rozumienie strony biznesowej Klienta jak również szybką reakcję na wszelkie pojawiające się ryzyka i problemy. Równolegle działający zespół utrzymaniowy z bezpośrednią ścieżką kontaktu z zespołami rozwojowymi gwarantował również bardzo szybkie i sprawne rozwiązywanie incydentów i problemów produkcyjnych.

Rezultat

Przyjęty model współpracy zagwarantował Klientowi bezpieczny i pewny rozwój swojej architektury IT. Proces zakupowy został uproszczony na tyle, że od momentu decyzji biznesowej GO do rozpoczęcia realizacji projektu zwykle upływało zaledwie kilka godzin. Sprawna ścieżka analityczno-rozwojowa znacznie ograniczyła czas Time To Market a ilość problemów produkcyjnych związanych z rozwojem systematycznie spadała, co pokazywały odpowiednie wskaźniki KPI.
Efektem współpracy była decyzja Klienta o kontynuowaniu tego modelu współpracy.W 2013 roku formuła kontraktu została zmieniona. Tym razem program Vendor Consolidation został podzielony w inny sposób, dzieląc się biznesowo na całą część mobilną oraz stacjonarną. Ponownie wspólnie z naszym Partnerem rozpoczęliśmy świadczenie 3-letniego kontraktu w domenie usług dla telefonii mobilnej. Tutaj grupa systemów (ponad 40-tu) rozszerzona została na tyle (sprzedaż, CRM, billing, integracja), że wymagała znacznego rozbudowania zespołu oraz szybkiego pozyskania kompetencji w nowych dla nas systemach. Tzw. „faza tranzycji” polegająca na przejęciu systemów oraz pozyskania wiedzy zakończyła się w okresie krótszym niż 3 miesiące i od tego momentu rozpoczęliśmy pełne świadczenie usług z utrzymaniem produkcyjnym włącznie.

systemów IT w rozwoju i utrzymaniu

Pracowników brało udział w projekcie

milionów klientów końcowych korzystających z infrastruktury IT

lat współpracy w modelu VC

Integracja systemów

Od usług batchowych do mikro-usług

Zarządzanie procesami biznesowymi

Od diagramu do pełnej automatyzacji

Big Data

Od pozyskiwania danych do zastosowania w biznesie

Rozwiązania ecommerce

Od automatyzacji sprzedaży do marketingu interaktywnego

Web & Mobile

Od płatności mobilnych do telemedycyny

Rozwiązania dedykowane

Podejmujemy wyzwanie

Architektura korporacyjna

Od małych przedsiębiorstw do rozwiązań korporacyjnych

Płatność kartą przy odbiorze (COD)

Pierwsze na polskim rynku wdrożenie uslugi płatności kartą przy odbiorze (COD) umacnia prokonsumencki wizerunek DPD

Wdrożenie SAP Hybris w telekomunikacji

BlueSoft pomaga jednemu z największych operatorów telekomunikacyjnych w przeprowadzaniu cyfrowej transformacji

Vendor Consolidation

Teleoperator przez lata wdrożył z sukcesem wiele złożonych projektów z zachowaniem krótkiego czasu „time to market”

Idea Cloud – bankowość w chmurze

BlueSoft zaprojektował i wdrożył innowacyjne rozwiązanie informatyczne dla Idea Bank SA zapewniające realizację funkcjonalności oraz pośredniczące w komunikacji pomiędzy systemami informatycznymi tworzącymi pierwszą w Polsce bankowość w chmurze – „Idea Cloud”.

Communication Engine – zarządzanie komunikacją operacyjną

Miliony komunikatów dziennie, jedno innowacyjne rozwiązanie - Communication Engine

UMM Zoetis – rozwiązanie klasy CIAM

Użytkownicy z ponad 40 krajów korzystają z aplikacji Zoetis dzięki rozwiązaniu dostarczonemu przez BlueSoft

Szyna integracyjna (MIB) dla Zoetisu

Ponad 100 instancji aplikacji korzysta z szyny integracyjnej zbudowanej przez BlueSoft

Rozproszony system klasy Big Data w ING Banku Śląskim

Gigabajty danych napływających dziennie, terabajty danych przetwarzanych przez rozproszony system klasy Big Data.

NFC HCE – aplikacja Mobilny Portfel

BlueSoft wykonał i wdrożył aplikację Mobilny Portfel umożliwiającą płatność telefonami komórkowymi z wykorzystaniem technologii NFC HCE

Implementacja portalu Sprawiedliwi.org.pl w technologi Drupal

Dzięki wdrożeniu Drupala, portal Sprawiedliwi.org.pl prezentuje niemal 1000 historii pomocy Żydom wykorzystując nowoczesne środki przekazu

Platforma lojalnościowa

PLL LOT efektywniej buduje relacje z klientami wykorzystując platformę lojalnościową zbudowaną przez BlueSoft

Arrow
Arrow
ArrowArrow
Slider

ZADZWOŃ:
+48 22 37 37 000
ZAPYTAJ:
Formularz