Zaznacz stronę

ING Bank Śląski

Gigabajty danych napływających dziennie, terabajty danych przetwarzanych przez rozproszony system klasy Big Data.

Główne korzyści

  • Automatyczne ładowanie danych przychodzących z systemów zewnętrznych
  • W pełni zautomatyzowany proces strukturyzacji załadowanych danych
  • Proste w obsłudze narzędzie do tworzenia kompleksowych procesów przetwarzających dane w klastrze
  • Mechanizmy i algorytmy zarządzania danymi (agregacja, czyszczenie, strukturyzacja)

Profil

Branża: Bankowość Lokalizacja: Polska

Technologie

Apache Hadoop, Apache Hive, Apache Spark, HortonWorks Data Platform, Java 8, Python, Spotify Luigi
Od kilku lat BlueSoft wspiera nas jako Partner IT w obszarze rozwiązań Big Data. Dzięki wysokim kompetencjom Konsultantów BlueSoft nasze rozwiązania pozwalają nam oferować naszym Klientom usługi najwyższej jakości
Mariusz Narewski, Manager Wydziału Rozwoju Aplikacji

Wyzwanie

W ING Banku Śląskim codziennie generowane są dziesiątki gigabajtów danych, rozproszonych po wielu systemach. Wiele z tych danych ma coraz większą wartość. Specjaliści potrafią za pomocą zaawansowanych algorytmów wyciągnąć niezwykle cenne informacje z pozornie mało skorelowanych zestawów danych.
ING Bank Śląski podjął się więc stworzenia środowiska, które umożliwiałoby swobodną pracę na ogromnym wolumenie danych, jednocześnie udostępniając dużą moc obliczeniową do wykonywania zaawansowanych transformacji i operacji na danych.

Rozwiązanie

BlueSoft przygotował zestaw narzędzi wspierających proces wydajnego i kompleksowego przyjmowania danych napływających z bankowych systemów i umieszczania ich w systemie klasy Big Data opartym o Hadoop. Nieustrukturyzowane dane otrzymane z systemów zewnętrznych podlegają transformacji poprzez nałożenie na nie ustalonej struktury. Daje to użytkownikom możliwość swobodnego dostępu do danych bez obaw o to, w jaki sposób i w jakiej formie zostały przysłane.
Całym procesem w ramach klastra Hadoop zarządza intuicyjne w obsłudze narzędzie pozwalające na złożenie przygotowanych wcześniej elementarnych procesów przetwarzających dane w jeden spójny i jednolicie sparametryzowany łańcuch przetwarzań.

Rezultat

Dostarczony przez BlueSoft system klasy Big Data znacznie poprawił i usprawnił prace w obszarze agregacji i analityki informacji. Niemal wszystkie zebrane dane, które później przetwarzamy, są selekcjonowane oraz strukturyzowane, dzięki czemu zyskują dużo większe znaczenie dla końcowych użytkowników.
Wprowadzenie dodatkowych mechanizmów z dziedziny zarządzania procesami przetwarzania pozwoliło konsultantom Banku na większą kontrolę i szybszą analizę ewentualnych nieprawidłowości pośród danych.

kroków w procesie przetwarzania

GB danych dziennie

tabel strukturyzowanych

mln Klientów Banku

Centra kompetencji, które brały udział w projekcie

Rozwiązania dedykowane

Podejmujemy wyzwanie

Big Data

Od pozyskiwania danych do zastosowania w biznesie

Implementacja portalu Sprawiedliwi.org.pl w technologi Drupal

Dzięki wdrożeniu Drupala, portal Sprawiedliwi.org.pl prezentuje niemal 1000 historii pomocy Żydom wykorzystując nowoczesne środki przekazu

NFC HCE – aplikacja Mobilny Portfel

BlueSoft wykonał i wdrożył aplikację Mobilny Portfel umożliwiającą płatność telefonami komórkowymi z wykorzystaniem technologii NFC HCE

Wdrożenie SAP Hybris w telekomunikacji

BlueSoft pomaga jednemu z największych operatorów telekomunikacyjnych w przeprowadzaniu cyfrowej transformacji

Wdrożenie klastra ESB w oparciu o WSO2 dla Budimexu

BlueSoft zaprojektował oraz wdrożył rozwiązanie rozdzielenia usług w architekturze HA dla szyny WSO2 ESB

Communication Engine – zarządzanie komunikacją operacyjną

Miliony komunikatów dziennie, jedno innowacyjne rozwiązanie - Communication Engine

Platforma integracyjna w architekturze microservices dla trans.eu

Skalowalna, przetwarzająca duże ilości żądań platforma integracyjna w architekturze Microservices osadzona w chmurze

Idea Cloud – bankowość w chmurze

BlueSoft zaprojektował i wdrożył innowacyjne rozwiązanie informatyczne dla Idea Bank SA zapewniające realizację funkcjonalności oraz pośredniczące w komunikacji pomiędzy systemami informatycznymi tworzącymi pierwszą w Polsce bankowość w chmurze – „Idea Cloud”.

Platforma lojalnościowa

PLL LOT efektywniej buduje relacje z klientami wykorzystując platformę lojalnościową zbudowaną przez BlueSoft

UMM Zoetis – rozwiązanie klasy CIAM

Użytkownicy z ponad 40 krajów korzystają z aplikacji Zoetis dzięki rozwiązaniu dostarczonemu przez BlueSoft

Płatność kartą przy odbiorze (COD)

Pierwsze na polskim rynku wdrożenie uslugi płatności kartą przy odbiorze (COD) umacnia prokonsumencki wizerunek DPD

Szyna integracyjna (MIB) dla Zoetisu

Ponad 100 instancji aplikacji korzysta z szyny integracyjnej zbudowanej przez BlueSoft

Rozproszony system klasy Big Data w ING Banku Śląskim

Gigabajty danych napływających dziennie, terabajty danych przetwarzanych przez rozproszony system klasy Big Data.

Vendor Consolidation

Teleoperator przez lata wdrożył z sukcesem wiele złożonych projektów z zachowaniem krótkiego czasu „time to market”

previous arrow
next arrow
ArrowArrow
Slider

ZADZWOŃ:
+48 22 37 37 000
ZAPYTAJ:
Formularz