Zaznacz stronę

Pierwsze na polskim rynku wdrożenie uslugi płatności kartą przy odbiorze (COD) umacnia prokonsumencki wizerunek DPD

Główne korzyści

  • Wdrożenie na rynek kurierski pierwszej w Polsce usługi, umożliwiającej płatności kartą za odbiór przesyłki u kuriera (usługa COD – Cash On Delivery).
  • Wzmocnienie wizerunku DPD jako innowacyjnego partnera, lidera na rynku kurierskim, który jest otwarty na konsumenta.

Profil

Branża: Logistyka Lokalizacja: Polska

Technologie

Mule ESB, Java, Apache Hadoop, AWS
Wprowadzenie terminali płatniczych to obok sieci nadań i odbiorów Pickup najważniejszy z prokonsumenckich projektów wdrażanych przez DPD Polska w tym roku.
Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska

Wyzwanie

Firma DPD będąca częścią francuskiego operatora DPDgroup jest liderem branży kurierskiej w Polsce i posiada już 30 % wartego 5 mld złotych rocznie rynku kurierskiego w kraju. Poszukując nowych możliwości zwiększania udziałów w rynku, lider innowacji postanowił odpowiedzieć na zapotrzebowanie konsumentów i wprowadzić do swojego zakresu usług, płatność kartą u kuriera, której do tej pory branża kurierska nie oferowała polskim konsumentom: „Jak wynika z analiz DPDgroup, a także badań firmy Gemius, płatności przy odbiorze są w Polsce bardzo popularne. Ten sposób rozliczania zakupów internetowych preferuje aż 75% respondentów badania. Nasi kurierzy zostali wyposażeni w terminale jako pierwsi na polskim rynku. Wprowadzamy rozwiązanie bezgotówkowe – wygodne dla odbiorcy paczki, bezpieczne dla kuriera oraz sklepu internetowego, który rozlicza się z nabywcą towaru bezgotówkowo. Decyzja o wdrożeniu systemu płatności kartą jest odpowiedzią na oczekiwania konsumentów, którzy od kilku lat decydują o tym, jak wygląda oferta sklepów internetowych i firm kurierskich” – Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.
Jako dostawca największej części projektu, BlueSoft został postawiony przed ambitnym wyzwaniem, wdrożenia jeszcze przed grudniowym szczytem wysyłkowym usługi Płatności Kartą, zintegrowanej z systemem do przyjmowania i rozliczania płatności. Ramy czasowe projektu nie mogły ulec przesunięciom, a kryteria odbioru projektu były bardzo restrykcyjne. Ryzyko dodatkowo podnosił fakt, że projekt obejmował modyfikację modułu rozliczeniowego COD, który do tej pory był obszarem nieznanym i nierozwijanym w zespole BlueSoft. Łącznie w projekcie udział wzięło 4 dostawców, prace trwały zaledwie 3 miesiące, a przed Wykonawcami postawiony został pionierski cel biznesowy.

Rozwiązanie

Aby sprostać postawionym celom, BlueSoft przystąpił do prac, wykorzystując zwinne podejście do realizacji projektów informatycznych. Prace analityczne i rozwojowe realizowane były równolegle w kontekście do wymagań, dzięki takiemu podejściu maksymalnie skrócony został czas dostarczenia gotowego produktu na rynek “time to market”. Rola analityka w projekcie, nie ograniczała się jedynie do realizacji prac na etapie analizy, ale aktywnego udziału w całym procesie życia projektu.
Przyrostowe podejście do wytwarzania systemu pozwoliło przyspieszyć rozpoczęcie fazy testów i zwiększyć ilość ich iteracji, gwarantując nam wysoką jakość dostarczanego rozwiązania. Takim sposobem zoptymalizowaliśmy również czas wykonywanej przez BlueSoft integracji z pozostałymi dostawcami.

Rezultat

Dzięki bliskiej i efektywnej współpracy zespołów BlueSoft i DPD, mimo trudności związanych z rozproszeniem zespołów, udało się z sukcesem przeprowadzić integrację nowej usługi do końca października 2016. W listopadzie DPD przeprowadziło pilotaż usługi w warszawskich oddziałach. Obecnie usługa jest sukcesywnie wdrażana do wszystkich oddziałów w Polsce. Jesteśmy dumni, że jako wieloletni partner DPD współtworzyliśmy tak ważny projekt dla konsumentów rynku e-commerce. Zespół BlueSoft realizując to trudne wyzwanie potwierdził swoją ogromną wiedzę, solidność oraz umiejętność pracy pod dużą presją czasu.

Centra kompetencji, które brały udział w projekcie

Integracja systemów

Od usług batchowych do mikro-usług

Big Data

Od pozyskiwania danych do zastosowania w biznesie

Zarządzanie procesami biznesowymi

Od diagramu do pełnej automatyzacji

MIB Zoetis

Ponad 100 instancji aplikacji korzysta z szyny integracyjnej zbudowanej przez BlueSoft

Idea Cloud – bankowość w chmurze

BlueSoft zaprojektował i wdrożył innowacyjne rozwiązanie informatyczne dla Idea Bank SA zapewniające realizację funkcjonalności oraz pośredniczące w komunikacji pomiędzy systemami informatycznymi tworzącymi pierwszą w Polsce bankowość w chmurze – „Idea Cloud”.

Rozproszony system klasy Big Data w ING Banku Śląskim

Gigabajty danych napływających dziennie, terabajty danych przetwarzanych w rozproszonym systemie klasy Big Data.

Vendor Consolidation

Teleoperator przez lata wdrożył z sukcesem wiele złożonych projektów z zachowaniem krótkiego czasu „time to market”

NFC HCE – aplikacja Mobilny Portfel

BlueSoft wykonał i wdrożył aplikację Mobilny Portfel umożliwiającą płatność telefonami komórkowymi z wykorzystaniem technologii NFC HCE

Platforma lojalnościowa

PLL LOT efektywniej buduje relacje z klientami wykorzystując platformę lojalnościową zbudowaną przez BlueSoft

Wdrożenie SAP Hybris w telekomunikacji

BlueSoft pomaga jednemu z największych operatorów telekomunikacyjnych w przeprowadzaniu cyfrowej transformacji

UMM Zoetis – rozwiązanie klasy CIAM

Użytkownicy z ponad 40 krajów korzystają z aplikacji Zoetis dzięki rozwiązaniu dostarczonemu przez BlueSoft

Communication Engine – zarządzanie komunikacją operacyjną

Miliony komunikatów dziennie, jedno innowacyjne rozwiązanie - Communication Engine

Płatność kartą przy odbiorze (COD)

Pierwsze na polskim rynku wdrożenie uslugi płatności kartą przy odbiorze (COD) umacnia prokonsumencki wizerunek DPD

Implementacja portalu Sprawiedliwi.org.pl w technologi Drupal

Dzięki wdrożeniu Drupala, portal Sprawiedliwi.org.pl prezentuje niemal 1000 historii pomocy Żydom wykorzystując nowoczesne środki przekazu

Arrow
Arrow
ArrowArrow
Slider
ZADZWOŃ:
+48 22 37 37 000
ZAPYTAJ:
Formularz