Zaznacz stronę

Pierwsze na polskim rynku wdrożenie uslugi płatności kartą przy odbiorze (COD) umacnia prokonsumencki wizerunek DPD

Główne korzyści

  • Wdrożenie na rynek kurierski pierwszej w Polsce usługi, umożliwiającej płatności kartą za odbiór przesyłki u kuriera (usługa COD – Cash On Delivery).
  • Wzmocnienie wizerunku DPD jako innowacyjnego partnera, lidera na rynku kurierskim, który jest otwarty na konsumenta.

Profil

Branża: Logistyka Lokalizacja: Polska

Technologie

Mule ESB, Java, Apache Hadoop, AWS
Wprowadzenie terminali płatniczych to obok sieci nadań i odbiorów Pickup najważniejszy z prokonsumenckich projektów wdrażanych przez DPD Polska w tym roku.
Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska

Wyzwanie

Firma DPD będąca częścią francuskiego operatora DPDgroup jest liderem branży kurierskiej w Polsce i posiada już 30 % wartego 5 mld złotych rocznie rynku kurierskiego w kraju. Poszukując nowych możliwości zwiększania udziałów w rynku, lider innowacji postanowił odpowiedzieć na zapotrzebowanie konsumentów i wprowadzić do swojego zakresu usług, płatność kartą u kuriera, której do tej pory branża kurierska nie oferowała polskim konsumentom: „Jak wynika z analiz DPDgroup, a także badań firmy Gemius, płatności przy odbiorze są w Polsce bardzo popularne. Ten sposób rozliczania zakupów internetowych preferuje aż 75% respondentów badania. Nasi kurierzy zostali wyposażeni w terminale jako pierwsi na polskim rynku. Wprowadzamy rozwiązanie bezgotówkowe – wygodne dla odbiorcy paczki, bezpieczne dla kuriera oraz sklepu internetowego, który rozlicza się z nabywcą towaru bezgotówkowo. Decyzja o wdrożeniu systemu płatności kartą jest odpowiedzią na oczekiwania konsumentów, którzy od kilku lat decydują o tym, jak wygląda oferta sklepów internetowych i firm kurierskich” – Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.
Jako dostawca największej części projektu, BlueSoft został postawiony przed ambitnym wyzwaniem, wdrożenia jeszcze przed grudniowym szczytem wysyłkowym usługi Płatności Kartą, zintegrowanej z systemem do przyjmowania i rozliczania płatności. Ramy czasowe projektu nie mogły ulec przesunięciom, a kryteria odbioru projektu były bardzo restrykcyjne. Ryzyko dodatkowo podnosił fakt, że projekt obejmował modyfikację modułu rozliczeniowego COD, który do tej pory był obszarem nieznanym i nierozwijanym w zespole BlueSoft. Łącznie w projekcie udział wzięło 4 dostawców, prace trwały zaledwie 3 miesiące, a przed Wykonawcami postawiony został pionierski cel biznesowy.

Rozwiązanie

Aby sprostać postawionym celom, BlueSoft przystąpił do prac, wykorzystując zwinne podejście do realizacji projektów informatycznych. Prace analityczne i rozwojowe realizowane były równolegle w kontekście do wymagań, dzięki takiemu podejściu maksymalnie skrócony został czas dostarczenia gotowego produktu na rynek “time to market”. Rola analityka w projekcie, nie ograniczała się jedynie do realizacji prac na etapie analizy, ale aktywnego udziału w całym procesie życia projektu.
Przyrostowe podejście do wytwarzania systemu pozwoliło przyspieszyć rozpoczęcie fazy testów i zwiększyć ilość ich iteracji, gwarantując nam wysoką jakość dostarczanego rozwiązania. Takim sposobem zoptymalizowaliśmy również czas wykonywanej przez BlueSoft integracji z pozostałymi dostawcami.

Rezultat

Dzięki bliskiej i efektywnej współpracy zespołów BlueSoft i DPD, mimo trudności związanych z rozproszeniem zespołów, udało się z sukcesem przeprowadzić integrację nowej usługi do końca października 2016. W listopadzie DPD przeprowadziło pilotaż usługi w warszawskich oddziałach. Obecnie usługa jest sukcesywnie wdrażana do wszystkich oddziałów w Polsce. Jesteśmy dumni, że jako wieloletni partner DPD współtworzyliśmy tak ważny projekt dla konsumentów rynku e-commerce. Zespół BlueSoft realizując to trudne wyzwanie potwierdził swoją ogromną wiedzę, solidność oraz umiejętność pracy pod dużą presją czasu.

Centra kompetencji, które brały udział w projekcie

Integracja systemów

Od usług batchowych do mikro-usług

Big Data

Od pozyskiwania danych do zastosowania w biznesie

Zarządzanie procesami biznesowymi

Od diagramu do pełnej automatyzacji

Płatność kartą przy odbiorze (COD)

Pierwsze na polskim rynku wdrożenie uslugi płatności kartą przy odbiorze (COD) umacnia prokonsumencki wizerunek DPD

NFC HCE – aplikacja Mobilny Portfel

BlueSoft wykonał i wdrożył aplikację Mobilny Portfel umożliwiającą płatność telefonami komórkowymi z wykorzystaniem technologii NFC HCE

Implementacja portalu Sprawiedliwi.org.pl w technologi Drupal

Dzięki wdrożeniu Drupala, portal Sprawiedliwi.org.pl prezentuje niemal 1000 historii pomocy Żydom wykorzystując nowoczesne środki przekazu

Vendor Consolidation

Teleoperator przez lata wdrożył z sukcesem wiele złożonych projektów z zachowaniem krótkiego czasu „time to market”

Communication Engine – zarządzanie komunikacją operacyjną

Miliony komunikatów dziennie, jedno innowacyjne rozwiązanie - Communication Engine

Rozproszony system klasy Big Data w ING Banku Śląskim

Gigabajty danych napływających dziennie, terabajty danych przetwarzanych przez rozproszony system klasy Big Data.

Idea Cloud – bankowość w chmurze

BlueSoft zaprojektował i wdrożył innowacyjne rozwiązanie informatyczne dla Idea Bank SA zapewniające realizację funkcjonalności oraz pośredniczące w komunikacji pomiędzy systemami informatycznymi tworzącymi pierwszą w Polsce bankowość w chmurze – „Idea Cloud”.

Platforma lojalnościowa

PLL LOT efektywniej buduje relacje z klientami wykorzystując platformę lojalnościową zbudowaną przez BlueSoft

Szyna integracyjna (MIB) dla Zoetisu

Ponad 100 instancji aplikacji korzysta z szyny integracyjnej zbudowanej przez BlueSoft

Wdrożenie SAP Hybris w telekomunikacji

BlueSoft pomaga jednemu z największych operatorów telekomunikacyjnych w przeprowadzaniu cyfrowej transformacji

UMM Zoetis – rozwiązanie klasy CIAM

Użytkownicy z ponad 40 krajów korzystają z aplikacji Zoetis dzięki rozwiązaniu dostarczonemu przez BlueSoft

Arrow
Arrow
ArrowArrow
Slider
ZADZWOŃ:
+48 22 37 37 000
ZAPYTAJ:
Formularz