Zaznacz stronę

PLL LOT

PLL LOT efektywniej buduje relacje z klientami wykorzystując platformę lojalnościową zbudowaną przez BlueSoft

Główne korzyści

  • Spójne zarządzanie różnorodnymi programami lojalnościowymi
  • Obsługa ponad 20 typów zdarzeń lojalnościowych
  • Zapewnienie wysokiej wydajności platformy przy zmiennym obciążeniu
  • Integracja z istniejącymi platformami wykorzystywaniami przez Klienta w tym z ogólnoświatowym systemem do rezerwacji biletów Amadeus

Profil:

Branża: Lotnicza Lokalizacja: Polska

Technologie:

Mule ESB, WebSphere MQ, Amazon WebServices, Django, MongoDB, Drools
Dzięki wprowadzonym zmianom, LOT oferuje dziś program, który ma proste zasady i funkcjonalne narzędzie pozwalające nim w prosty sposób zarządzać.
Magdalena Gniadek, Kierownik Działu Programów Lojalnościowych

Wyzwanie

Polskie Linie Lotnicze „LOT” poszukiwały partnera IT do budowy nowej platformy obsługi programów lojalnościowych. Klient kładł szczególny nacisk na elastyczność rozwiązania oraz spójny i intuicyjny interface użytkownika niezależnie od używanego urządzenia.
Dodatkowo, nowa Platforma miała zostać zintegrowana z istniejącymi już narzędziami oraz, co najważniejsze, z ogólnoświatowym systemem do rezerwacji biletów Amadeus. Klient oczekiwał również doradztwa w zakresie architektury rozwiązania, która miała zapewnić maksymalizację wydajności przy zachowaniu bardzo restrykcyjnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa danych użytkowników.

Rozwiązanie

W pierwszej kolejności powstała Szyna Integracyjna oparta o technologię Mule ESB . Początkowo zakładano budowę ok. 50 usług jednak podczas procesu analizy ich ilość znacznie się powiększyła i ostatecznie powstało ich prawie 130. Powstałe usługi zostały zainstalowane w AWS (Mule Cloud) oraz na serwerach LOT (Mule OnPremise). W kolejnym etapie zespół 25 specjalistów, rozpoczął pracę nad pozostałymi modułami platformy. Już po miesiącu pracy nad częścią portalową można było rozpocząć testy pierwszych operacji na powstających portalach uczestnika: rejestrację oraz logowanie w oparciu o Protokół OAuth 2.0 . W kolejnych tygodniach powstały kolejne funkcjonalności Portalu Uczestnika, Portalu Partnera czy Panelu Administracyjnego.
Największym wyzwaniem okazała się baza PNR (Passenger Name Record – rekord rezerwacji), która miała przechowywać informacje o rezerwacji uczestnika programu lojalnościowego. Ilość danych jakie były przesyłane przez system Amadeus wymagała uważnego doboru technologii. Finalne rozwiązanie, w oparciu o bazę Mongo DB, bez problemu spełnia wszystkie wymagania wydajnościowe. Po kilku miesiącach pracy wdrożyliśmy na środowisko produkcyjne pierwszą Platformę Lojalnościową w całości wykonaną przez zespół BlueSoft. W kolejnych miesiącach Rozwiązanie było dalej rozwijane i pojawiły się na nim nowe programy lojalnościowe LOT.

Rezultat

Zespół biznesowy LOT-u otrzymał elastyczną i niezawodną platformę do obsługi programów lojalnościowych. Jednym z elementów Rozwiązania jest jego integracja z ogólnoświatowym systemem do rezerwacji biletów Amadeus w celu pobrania informacji o statusie wszystkich przelotów pasażerów. Dodatkowo zapewniono integrację z innymi, istniejącymi już narzędziami wykorzystywanymi przez Klienta. Platforma Lojalnościowa składa się z dziewięciu modułów, z których trzy zostały osadzone w chmurze AWS a pozostałe komponenty zostały osadzone na serwerach LOT. Gwarancja pełnej konfigurowalności programów, responsywny interfejs użytkownika, obsługa ponad 20 typów zdarzeń lojalnościowych (m.in. przelot, zakupy w sklepie, rejestracja) i zapewnienie stałej dostępności platformy przy zmiennym obciążeniu to tylko jej niektóre zalety.
Obecnie, dwa programy lojalnościowe dedykowane małym i średnim przedsiębiorstwom oraz agentom sprzedaży są obsługiwane na platformie zbudowanej przez BlueSoft przynosząc wymierne korzyści PLL LOT. Udana realizacja wszystkich założeń projektowych, począwszy od analizy i identyfikacji potrzeb biznesowych kończąc na terminowym i pomyślnym wdrożeniu, przekonała Klienta, że BlueSoft jest partnerem IT, z którym warto nawiązać długoterminową współpracę. Od czasu zakończenia pierwszego wspólnego projektu obie firmy zrealizowały szereg innych inicjatyw.

Usług na szynie integracyjnej

Zespół BSF

Typów zdarzeń lojalnościowych

Miesięcy prac

Centra kompetencji, które brały udział w projekcie

Integracja systemów

Od usług batchowych do mikro-usług

Zarządzanie procesami biznesowymi

Od diagramu do pełnej automatyzacji

Rozwiązania dedykowane

Podejmujemy wyzwanie

Web & Mobile

Od płatności mobilnych do telemedycyny

Rozwiązania w chmurze

Od infrastruktury w chmurze do oprogramowania jako usługi

Rozproszony system klasy Big Data w ING Banku Śląskim

Gigabajty danych napływających dziennie, terabajty danych przetwarzanych w rozproszonym systemie klasy Big Data.

Płatność kartą przy odbiorze (COD)

Pierwsze na polskim rynku wdrożenie uslugi płatności kartą przy odbiorze (COD) umacnia prokonsumencki wizerunek DPD

MIB Zoetis

Ponad 100 instancji aplikacji korzysta z szyny integracyjnej zbudowanej przez BlueSoft

Communication Engine

Miliony komunikatów dziennie, jedno innowacyjne rozwiązanie - Communication Engine

NFC HCE – aplikacja Mobilny Portfel

BlueSoft wykonał i wdrożył aplikację Mobilny Portfel umożliwiającą płatność telefonami komórkowymi z wykorzystaniem technologii NFC HCE

Platforma lojalnościowa

PLL LOT efektywniej buduje relacje z klientami wykorzystując platformę lojalnościową zbudowaną przez BlueSoft

Vendor Consolidation

Teleoperator przez lata wdrożył z sukcesem wiele złożonych projektów z zachowaniem krótkiego czasu „time to market”

Implementacja portalu Sprawiedliwi.org.pl w technologi Drupal

Dzięki wdrożeniu Drupala, portal Sprawiedliwi.org.pl prezentuje niemal 1000 historii pomocy Żydom wykorzystując nowoczesne środki przekazu

SAP Hybris

BlueSoft pomaga jednemu z największych operatorów telekomunikacyjnych w przeprowadzaniu cyfrowej transformacji

Idea Cloud

BlueSoft zaprojektował i wdrożył innowacyjne rozwiązanie informatyczne dla Idea Bank SA zapewniające realizację funkcjonalności oraz pośredniczące w komunikacji pomiędzy systemami informatycznymi tworzącymi pierwszą w Polsce bankowość w chmurze – „Idea Cloud”.

UMM Zoetis

Użytkownicy z ponad 40 krajów korzystają z aplikacji Zoetis dzięki rozwiązaniu dostarczonemu przez BlueSoft

Arrow
Arrow
ArrowArrow
Slider
ZADZWOŃ:
+48 22 37 37 000
ZAPYTAJ:
Formularz