Zaznacz stronę

Wdrożenie innowacyjnej platformy do przetwarzania strumieniowego w ING Bank Śląski

BlueSoft wspierał ING Bank Śląski w implementacji platformy do przetwarzania i analizy danych w czasie rzeczywistym.

Główne korzyści

  • Wysoka skalowalność rozwiązania umożliwiająca bezproblemowe dopasowanie do obecnego i przyszłego zapotrzebowaniaturze HA
  • Wysoka dostępność systemu
  • Możliwość implementacji skomplikowanego przetwarzania i złożonej analityki, np. wykrywania określonego wzorca kolejności zdarzeń w celu wykrywania oszustw

Profil

Branża: Bankowość
Lokalizacja: Polska, Holandia

Technologie

Apache Flink, Apache Kafka, Scala, Java 8

„Wsparcie BlueSoft wsparło bank w zbudowaniu wydajnego i stabilnego rozwiązania zapewniającego możliwość lepszej obsługi klienta banku”

Ariel Zgórski, Manager Programu w TouchPoint Architecture Customer Context & Notification

Wyzwanie

W wyniku interakcji z klientami w systemach informatycznych Grupy ING nieprzerwanie generowane są miliony zdarzeń. Każda transakcja, wypłata z bankomatu, czy zmiana ustawień na strony internetowej banku należą do zdarzeń, które muszą zostać poprawnie obsłużone i rozpropagowane w systemach banku. I jednocześnie dostarczyć możliwość analizy i wyciągania biznesowych wniosków.

Aby w pełni skorzystać z tych możliwości ING podjął się przygotowania systemu opartego na innowacyjnej technologicznie platformie, która spełnia wszystkie, nawet najbardziej wyśrubowane, wymagania dla nowoczesnego systemu do przetwarzania strumieniowego.

Rozwiązanie

Do realizacji celu została wybrana technologia Apache Flink. Na jej bazie opracowany został globalny framework dla ujednolicenia lokalnych implementacji w ramach Grupy ING. Dzięki kompetencjom BlueSoftu w tej dziedzinie możliwe było wsparcie ING Banku Śląskiego przy wykorzystaniu możliwości platformy.

Utworzono klaster działający w pełnym trybie HA, co zapewnia odporność na awarię dowolnego elementu systemu. Zastosowane najlepsze praktyki bezpieczeństwa spełniają wysokie wymagania nałożone na bank w celu ochrony danych klientów.

Wysoka skalowalność rozwiązania umożliwia realizację nowych przypadków biznesowych, które wymagają znacznie większej przepustowości.

Rezultat

W ING Banku Śląskim została wdrożona przykładowa implementacja referencyjnego frameworku. System ten znacznie poprawił niezawodność, bezpieczeństwo i szybkość przetwarzania danych. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii bank może natychmiastowo, w przeciągu milisekund, analizować i reagować na wszelkie zdarzenia powiązane z klientami.

Przepustowość zdarzeń na sekundę

Czas reakcji mniejszy niż

Liczba serwerów w klastrze Flinka

Centra kompetencji, które brały udział w projekcie

Big Data

Od pozyskiwania danych do zastosowania w biznesie

Rozwiązania dedykowane

Podejmujemy wyzwanie

ZADZWOŃ:
+48 22 37 37 000
ZAPYTAJ:
Formularz