Zaznacz stronę

BlueSoft zaprojektował i wdrożył innowacyjne rozwiązanie informatyczne dla Idea Bank SA zapewniające realizację funkcjonalności oraz pośredniczące w komunikacji pomiędzy systemami informatycznymi tworzącymi pierwszą w Polsce bankowość w chmurze – „Idea Cloud”.

Główne korzyści

  • Nowoczesne i elastyczne rozwiązanie integracyjne realizujące cel biznesowy projektu Idea Cloud
  • Stały dostęp do finansów, produktów i usług dla klientów Banku
  • Jedna szyna integracyjna integrująca Idea Cloud
  • Wprowadzenie standardów komunikacji międzysystemowej minimalizujących czas integracji nowych systemów z istniejącymi platformami

Profil

Branża: Bankowość Lokalizacja: Polska

Technologie

Software AG webMethods, PostgreSQL, Oracle Database, Eclipse BIRT
Bankowość w chmurze Idea Banku, stworzona z myślą o przedsiębiorcach, jest projektem rewolucjonizującym światową bankowość
jury międzynarodowego konkursu BAI-Finacle Global Banking Innovation Awards

Wyzwanie

Idea Bank to bank, który mocno koncentruje się na rynku małych i średnich przedsiębiorstw. Jako pierwszy na świecie połączył w jednej aplikacji bankowość internetową oraz księgowość i inne funkcje ułatwiające zarządzanie firmą. Na rynku nie było podobnych rozwiązań i dla świata bankowego była to rewolucja. W 2013 r. przyszła pora na kolejne innowacyjne rozwiązanie jakim jest „bankowość w chmurze” – Idea Cloud.
BlueSoft uczestniczył w programie budowy przez Idea Bank nowej bankowości w chmurze. W ramach projektu współtworzyliśmy szynę integracyjną opartą o platformę webMethods. Szyna miała umożliwić komunikację istniejących i nowych systemów oraz zapewnić elastyczny i sprawny jej rozwój w zależności od potrzeb Klienta.

Rozwiązanie

BlueSoft rozpoczął prace od analizy biznesowej i technicznej w celu weryfikacji architektury i zakresu prac. Ponieważ na docelowe rozwiązanie składać się miało ponad 300 usług, częściowo o znacznie rozbudowanej logice, ten etap prac wymagał szczególnej uwagi. Wszelkie luki analityczne wymagają dodatkowych nakładów pracy na późniejszych etapach projektu. Wiedząc, że budowana szyna integracyjna ma być centralnym punktem nowej Bankowości Internetowej szczególnie zależało nam na zapewnieniu pełnej funkcjonalności i stabilności zgodnie z założonym harmonogramem wszystkich testów i wdrożeń. Kolejnym obszarem wymagającym dokładnej analizy był Business Process Management (BPM). Zaplanowano stworzenie modułów wspierających przetwarzanie wniosków produktowych i naliczanie opłat. W rezultacie zaprojektowano ponad 20 różnych procesów złożonych sumarycznie z ok. 600 kroków. W celu zapewnienia jak najwyższej jakości rozwiązania, stworzono wiele rozbudowanych mechanizmów wspomagających takich jak buforowanie, synchronizacja, czy też mechanizm notyfikacji JMS. Dodatkowo w ramach prac został wykonany Katalog Produktów oraz moduł raportowy oparty o narzędzie eclipse BIRT.
Kluczowym aspektem przy budowie rozwiązań klasy ESB i BPM jest ich wydajność i stabilność. Wszelkiego rodzaju opóźnienia czy przerwy w działaniu systemu mogą przełożyć się na inne systemy i utrudnić działanie wspieranym przez nie obszarom biznesu. Przeprowadzenie precyzyjnych i całościowych testów zostało odpowiednio zaplanowane i wykonane. W następstwie, poprawnie wyskalowana infrastruktura, zapewniła bezawaryjne działanie od pierwszego uruchomienia platformy.

Rezultat

Efektem prac piętnastoosobowego zespołu była Aplikacja CORE, oparta o platformę webMethods. Realizuje ona określone funkcjonalności Idea Cloud i pośredniczy w komunikacji pomiędzy systemem CRM i systemem bankowości elektronicznej a systemami transakcyjnymi banku. Wszystkie usługi Aplikacji są udostępnianie w sposób jednolity i zgodny z najlepszymi praktykami branży. Nie tylko usprawnia to komunikację międzysystemową, ale również ułatwia zarządzanie całym środowiskiem IT i znacznie skraca czas konieczny do realizacji przyszłych prac rozwojowych. .
We współpracy z pracownikami działu departamentu IT Idea Banku zrealizowano jeden z kluczowych dla Idea Bank S.A. projektów informatycznych, począwszy od analizy potrzeb poprzez sporządzenie projektu, wdrożenie oraz instalację, a skończywszy na opiece serwisowej oraz administracji. Biorąc pod uwagę prace wykonane w projekcie, zarówno analityczne jak i developerskie, umiejętność dostosowania rozwiązania do zmieniających się wymagań, jakość współpracy na każdym etapie projektu oraz terminowość realizacji jesteśmy dumni naszego zespołu. Tym bardziej, że Nowa Bankowość Internetowa Idea Bank, której działanie jest zależne od jakości i niezawodności komunikacji zapewnionej przez Szynę, została wyróżniona pierwszym miejscem przez jury międzynarodowego konkursu BAI-Finacle Global Banking Innovation Awards.

Usług na szynie integracyjnej

Pracowników brało udział w projekcie

Procesów BPM

Miesięcy pracy

Centra kompetencji, które brały udział w projekcie

Integracja systemów

Od usług batchowych do mikro-usług

Rozwiązania dedykowane

Podejmujemy wyzwanie

Zarządzanie procesami biznesowymi

Od diagramu do pełnej automatyzacji

MIB Zoetis

Ponad 100 instancji aplikacji korzysta z szyny integracyjnej zbudowanej przez BlueSoft

Idea Cloud – bankowość w chmurze

BlueSoft zaprojektował i wdrożył innowacyjne rozwiązanie informatyczne dla Idea Bank SA zapewniające realizację funkcjonalności oraz pośredniczące w komunikacji pomiędzy systemami informatycznymi tworzącymi pierwszą w Polsce bankowość w chmurze – „Idea Cloud”.

Rozproszony system klasy Big Data w ING Banku Śląskim

Gigabajty danych napływających dziennie, terabajty danych przetwarzanych w rozproszonym systemie klasy Big Data.

Vendor Consolidation

Teleoperator przez lata wdrożył z sukcesem wiele złożonych projektów z zachowaniem krótkiego czasu „time to market”

NFC HCE – aplikacja Mobilny Portfel

BlueSoft wykonał i wdrożył aplikację Mobilny Portfel umożliwiającą płatność telefonami komórkowymi z wykorzystaniem technologii NFC HCE

Platforma lojalnościowa

PLL LOT efektywniej buduje relacje z klientami wykorzystując platformę lojalnościową zbudowaną przez BlueSoft

Wdrożenie SAP Hybris w telekomunikacji

BlueSoft pomaga jednemu z największych operatorów telekomunikacyjnych w przeprowadzaniu cyfrowej transformacji

UMM Zoetis – rozwiązanie klasy CIAM

Użytkownicy z ponad 40 krajów korzystają z aplikacji Zoetis dzięki rozwiązaniu dostarczonemu przez BlueSoft

Communication Engine – zarządzanie komunikacją operacyjną

Miliony komunikatów dziennie, jedno innowacyjne rozwiązanie - Communication Engine

Płatność kartą przy odbiorze (COD)

Pierwsze na polskim rynku wdrożenie uslugi płatności kartą przy odbiorze (COD) umacnia prokonsumencki wizerunek DPD

Implementacja portalu Sprawiedliwi.org.pl w technologi Drupal

Dzięki wdrożeniu Drupala, portal Sprawiedliwi.org.pl prezentuje niemal 1000 historii pomocy Żydom wykorzystując nowoczesne środki przekazu

Arrow
Arrow
ArrowArrow
Slider
ZADZWOŃ:
+48 22 37 37 000
ZAPYTAJ:
Formularz