Zaznacz stronę

ING Bank Śląski

Miliony komunikatów dziennie, jedno innowacyjne rozwiązanie – Communication Engine

Główne korzyści

  • Wdrożenie centralnego komponentu do zarządzania komunikacją operacyjną
  • Modułowa architektura rozwiązania umożliwiająca rozwój aplikacji w sposób ciągły
  • Przetwarzanie milionów zdarzeń i komunikatów dziennie
  • Możliwość dostosowania dynamicznie treści komunikatu w zależności od Klienta i kanału komunikacji

Profil

Branża: Bankowość
Lokalizacja: Polska

Technologie

Apache Kafka, Oracle, J2EE, REST

BlueSoft jako jeden ze Strategicznych Dostawców ING Banku Śląskiego zbudował dla nas innowacyjny system wspierający wielokanałową komunikację operacyjną i marketingową do naszych klientów. Biorąc pełną odpowiedzialność za projekt BlueSoft wykazał się rzetelnością i wysoką jakością dostarczanych produktów na każdym etapie prac projektowych.

Tomasz Wróbel, Dyrektor Departamentu Aplikacji Centralnych

Wyzwanie

ING jako jeden z największych polskich banków podjął się wyzwania ustrukturyzowania i uspójnienia realizowanej z klientami komunikacji operacyjnej za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji. Celem było stworzenie wspólnego mianownika w postaci jednolitej i wspólnej semantyki językowej w postaci zdarzenia biznesowego determinującego ostateczny komunikat do Klienta.

Kluczowa, oprócz standaryzacji komunikacji operacyjnej, ze strony Biznesu była możliwość wzbogacania komunikatu o treści marketingowe w/w przetwarzanych zdarzeń.

Z racji tego, że na pierwszym miejscu stawiamy zadowolenie klienta, z pełną otwartością i zaangażowaniem podeszliśmy do w/w zagadnień.

Rozwiązanie

BlueSoft, przygotował elastyczne i wydajne rozwiązanie na bazie Kafka, umożliwiające szerokie i swobodne dostosowywanie go do dalszego rozwoju o nowe funkcjonalności oraz kanały komunikacji. Ponieważ harmonogram prac projektowych był bardzo napięty BlueSoft przykładał szczególną uwagę by efektywnie wykorzystać wszystkie zasoby. Zwinne podejście do realizacji kolejnych funkcjonalności zapewniło, iż kolejne fazy projektu dodające nowe kanały komunikacji i funkcjonalności zostały zakończone w terminie, zgodnie z oczekiwaniami kienta.

Podczas trwania projektu ważnym aspektem była efektywna i sprawna współpraca pomiędzy BlueSoft, a ING. Pomimo odległości dzielących zespoły i kluczowych uczestników projektu, potwierdziliśmy, że możemy realizować duże rozwiązania posiadając zespół rozproszony w różnych lokalizacjach.

Rezultat

Sukcesem projektu Communication Engine (CE) było przygotowanie rozwiązania technologicznego w oparciu o innowacyjny stos technologiczny. Przygotowanie ujednoliconego zdarzenia, semantyki językowej, jego obsługi dla całego ekosystemu dały pozytywne efekty już podczas testów UAT gdzie dostarczone rozwiązanie nie posiadało żadnych krytycznych błędów funkcjonalnych.

Obecnie CE jest centralnym silnikiem przetwarzającym zdarzenia trafiające do niego, na podstawie których generowana jest komunikacja operacyjna do klientów końcowych dedykowanymi kanałami komunikacji.
Wdrożenie rozwiązania, którym jest CE nie tylko zoptymalizowało koszty i poprawiło proces po stronie klienta ale także sprawiło, że stał się on centralnie sterowany w porównaniu do poprzedniego rozproszonego rozwiązania.

Centra kompetencji, które brały udział w projekcie

Integracja systemów

Od usług batchowych do mikro-usług

Architektura korporacyjna

Od małych przedsiębiorstw do rozwiązań korporacyjnych

Rozwiązania dedykowane

Podejmujemy wyzwanie

Rozproszony system klasy Big Data w ING Banku Śląskim

Gigabajty danych napływających dziennie, terabajty danych przetwarzanych w rozproszonym systemie klasy Big Data.

Płatność kartą przy odbiorze (COD)

Pierwsze na polskim rynku wdrożenie uslugi płatności kartą przy odbiorze (COD) umacnia prokonsumencki wizerunek DPD

MIB Zoetis

Ponad 100 instancji aplikacji korzysta z szyny integracyjnej zbudowanej przez BlueSoft

Communication Engine

Miliony komunikatów dziennie, jedno innowacyjne rozwiązanie - Communication Engine

NFC HCE – aplikacja Mobilny Portfel

BlueSoft wykonał i wdrożył aplikację Mobilny Portfel umożliwiającą płatność telefonami komórkowymi z wykorzystaniem technologii NFC HCE

Platforma lojalnościowa

PLL LOT efektywniej buduje relacje z klientami wykorzystując platformę lojalnościową zbudowaną przez BlueSoft

Vendor Consolidation

Teleoperator przez lata wdrożył z sukcesem wiele złożonych projektów z zachowaniem krótkiego czasu „time to market”

Implementacja portalu Sprawiedliwi.org.pl w technologi Drupal

Dzięki wdrożeniu Drupala, portal Sprawiedliwi.org.pl prezentuje niemal 1000 historii pomocy Żydom wykorzystując nowoczesne środki przekazu

SAP Hybris

BlueSoft pomaga jednemu z największych operatorów telekomunikacyjnych w przeprowadzaniu cyfrowej transformacji

Idea Cloud

BlueSoft zaprojektował i wdrożył innowacyjne rozwiązanie informatyczne dla Idea Bank SA zapewniające realizację funkcjonalności oraz pośredniczące w komunikacji pomiędzy systemami informatycznymi tworzącymi pierwszą w Polsce bankowość w chmurze – „Idea Cloud”.

UMM Zoetis

Użytkownicy z ponad 40 krajów korzystają z aplikacji Zoetis dzięki rozwiązaniu dostarczonemu przez BlueSoft

Arrow
Arrow
ArrowArrow
Slider
ZADZWOŃ:
+48 22 37 37 000
ZAPYTAJ:
Formularz