Zaznacz stronę

Automatyzacja

Automatyzacja to klucz do zwiększenia efektywności przedsiębiorstwa. NLP (Natural Language Processing), RPA (Robotic Process Automation) i automatyzacja procesów biznesowych to technologie jutra, które już dziś decydują o przewadze konkurencyjnej.

Czym jest Automatyzacja?

Automatyzacja to technologia w służbie zwiększenia efektywności przedsiębiorstwa – czy to poprzez robotyzację powtarzalnych, żmudnych zadań pracowników biurowych, poprzez zastępowanie obsługi klienta przez wykorzystanie algrytmów rozpoznawania mowy, aż do eliminacji ingerencji człowieka w prawidłowe działanie procesów biznesowych.

Dobrze zaplanowana automatyzacja znacząco wpływa na ograniczenie kosztów i wzrost produktywności organizacji, oraz pozwala kupić czas pracowników, potrzebny do kreatywnych zadań i inicjatyw.

Automatyzacja to trend przyszłości – który BlueSoft z sukcesami wdraża i promuje już dzisiaj!

Jakie procesy warto automatyzować?

Przede wszystkim powtarzalne, czasochłonne i o dużym wolumenie. Robotyzacja procesów ma zastosowanie w wielu obszarach biznesowych takich jak:

  • procesy księgowe (Financial Process Automation) – wprowadzanie i księgowanie faktur, wykonywanie raportów, śledzenie płatności i sprawozdawczości.
  • logistyczne – śledzenie przesyłek, fakturowanie, windykacja, komunikacja z Klientem.
  • obsługa Klienta – wsparcie w prowadzeniu korespondencji, badanie satysfakcji Klienta, sprawdzanie statusów, wsparcie w procesie obsługi reklamacji
  • procesy HR – wsparcie w procesach wynagrodzeń i benefitów, rozliczanie prowizji, monitorowanie urlopów i nieobecności.
  • wprowadzanie danych – automatyczna wymiana danych pomiędzy wieloma systemami takimi jak CRM, ERP, arkusze kalkulacyjne itd.
  • procesy HelpDesk – automatyczne tworzenie kont, reset haseł, sprawdzanie statusu zgłoszonych wniosków.

Kryteria automatyzacji

Jakie kryteria musi spełniać proces by zakwalifikować go do automatyzacji?

  • Powinien być powtarzalny i bazujący na jasno zdefiniowanych regułach.
  • Powinien posiadać uporządkowane i ustrukturalizowane dane wejściowe.
  • Powinien charakteryzować się średnią lub dużą pracochłonnością.
  • Jak również dużym wolumenem lub dużymi skokami wolumenu.
  • Powinien charakteryzować się dużą podatnością na błędy ludzkie.

Korzyści z automatyzacji

Poprawne wdrożenie narzędzi automatyzujących procesy biznesowe w stosunkowo krótkim czasie mogą przynieść następujące korzyści:

  • obniżenie kosztów operacyjnych
  • odporność na skokowy wzrost zgłoszeń
  • działanie 24/7
  • mniejsza liczba błędów
  • podniesienie satysfakcji Klienta i pracownika
  • krócenie czasu obsługi

Nasza oferta

W ramach naszej oferty zapewniamy kompleksową realizację projektów związanych z automatyzacją procesów biznesowych:

  • Opracowanie strategii zastosowania robotyzacji.

  • Analiza procesów (AS-IS), projektowanie docelowej architektury procesów (TO-BE).

  • Kalkulacja potencjalnych oszczędności i dobór optymalnych technologii w zależności od skali przedsięwzięcia.

  • Kompleksowe wdrożenie rozwiązania.

  • Monitoring efektywności zaimplementowanych rozwiązań.

  • Utrzymanie robotów i ciągła optymalizacja.

  • Budowa kompetencji w obszarze robotyki po stronie klienta (Robotic Team).

  • Szkolenia.

  • Outsorcing całego procesu biznesowego (BPO) lub jego części. Proponujemy różne modele rozliczania, łącznie z opartym na success fee.

Robotic Process Automation

RPA to automatyzacja złożonych procesów biznesowych z poziomu interfejsu użytkownika, bez kosztownych projektów IT, korzystając z istniejącego środowiska. RPA to to zwiększenie szybkości wykonywanych manualnie kroków i wzrost zadowolenia pracowników, przy jednoczesnej redukcji kosztów i liczby błędów w procesie. Nasi specjaliści mają za sobą wiele udanych projektów, które znacząco wpłynęły na wzrost efektywności przedsiębiorstw.

Mr Wolf

Oddzielnym typem Robota jest nasze autorskie narzędzie – Mr Wolf. Jest to platforma automatyzacyjna procesów biznesowych w przeciwieństwie do RPA – nie działająca z poziomu interfejsu użytkownika, lecz z poziomu usług integracyjnych, baz danych oraz backendowego przetwarzania informacji.
Mr Wolf pomaga nam automatyzować ponad 250 tys. zgłoszeń kwartalnie dla jednego z naszych partnerów obsługujących klienta masowego.

Mr Wolf już od pół roku wspiera nas podczas rozwiązywania zgłoszeń użytkowników dla jednego z naszych dużych klientów. Nasza platforma pozwoliła ograniczyć koszty realizacji takiej usługi poprzez zautomatyzowanie ponad 30% z 25 tys. zgłoszeń kwartalnie.

BeeBot

BeeBot umożliwia zautomatyzowanie komunikacji z wielu źródeł, takich jak:

  • Klasyczny chat na stronie www (np. LiveChat),
  • Facebook Messenger,
  • e-mail.

BeeBot może zostać zintegrowany z istniejącymi systemami klienta, dzięki temu rozmówca może za jego pomocą realizować te same usługi do których wcześniej wymagany był konsultant. Niezbędne informacje są automatycznie pobierane z wymaganych systemów i prezentowane rozmówcy w trakcie konwersacji.

Dzięki wykorzystaniu machine learning nasz bot potrafi doskonalić swoje umiejętności, a trafność odpowiedzi jest lepsza z konwersacji na konwersację.

 

Technologie automatyzacji